Jane B. is London-born actress and recording star Jane Birkin. Agnes V. is Belgian filmmaker and "grandmother of the New Wave" Agnes Varda. Jane B. Par Agnes V is a cinematic recounting of Birkin's career, from her breakthrough appearance as one of the nude models in Blow-Up to her pinnacle as star of such films as La Femme de Ma Vie (1986). It is also the story of Birkin and Varda's close relationship, made stronger by their mutual admiration and their lifelong fascination with feminist themes. Viewers who prefer straightforward, objective documentaries rather than radicalized film techniques, may not appreciate Jane B. par Agnes V.