For a few years now, Aveleda, small village in the north-east of Portugal, is dying.Nevertheless, at the time of the winter solstice, the single young boys who live and work in the nearby city of Bragança, but also in Porto, Lisbon and abroad, come back. They come to celebrate the village and its ancestors, by immortalizing an initiation rite at man's age: to Festa dos Rapazes.