Pierre invites his boyfriend Hervé to Lisbon where he found recently a part of his mother's family. Through this journey, guided by the voice of Pierre, we discover with him the question of his ideal lover, whom confronts with that of his friend. The film asks the question about the loving commitment and its complexity, in its need for change.