Thomas was born ulotriche, with frizzy hair, and this peculiarity has never stopped bothering him. He decides to question his interbreeding by visiting four symbolic hairdressing salons of his identical construction. From the small village of Brittany where lived his great-grandmother, to Congo where his father was native, Thomas entails us in a journey about hair.