Marcelle Defives, my grandmother, climbs every day the vertiginous summit that is old age. When the slightest movement, the smallest task becomes a challenge, a fight for her dignity. With curiosity, she tests and experiments what her old body can do or not, she imposes on her circle of acquaintances her slow rhythm and her coquetries while waiting for the day when snap, it will be finished.