It is a movie shot above and below, in a farm and a cave in Périgord. A movie about the pleasure which prehistory gives to us, physically, when it is given to us to penetrate into the underground world and to discover paintings and drawings, captures the imagination of those human beings whom we were in the time of mammoths. That fascinates us and that makes us feel good. Especially when the guide is deeply in love witht his cave, for ever. It is the portrait of Gilbert Pémendrant, straight in his boots, straight in his cave, owner of the seventh decorated cave discovered in the world, the cave of Bernifal situated in Meyrals in Dordogne.