Bristle is a little girl being raised by dragons. But when her father must give to the Sorcerog, his second most valuable possession, he offers up Bristle. This drives her to despair and forces her to flee the family cave. Bristle then embarks on a journey of discovery in the world of humans. Among humans, she will learn the meaning of friendship and solidarity – and greed, which seems to eat away at men’s hearts.