A boy looks for his cat alongside a river. He won't find it. The cat is dying, and has wandered away from everything to find some privacy. The child arrives at the gates of time, where the dead disappear, and the living let them go. The boy is afraid, and enters a forest of symbols and memories. He grows up. His childlike illusions dissolve and blend into the landscape.