When Apollo the Cricket, a traveling performer with a big heart, lands in the Village of the Little Bugs, it doesn't take long before he creates havoc in the kingdom, on the eve of Jubilee celebrations for Queen Marguerite. Apollo falls into a trap set by Huguette, the Queen's cousin who plans to seize the throne, and ends up being accused of kidnapping the Queen. But in reality, Queen Marguerite is being held captive by the Vermin, enemies of the kingdom and Huguette's accomplices. With the help of Mireille the Bee and his new friends, Apollo embarks on a perilous rescue mission. In order to free the Queen and foil the diabolical plans of her treacherous cousin, the Little Bugs will have to brave many dangers and push their imaginations to the limit.