The adventures of Pilou and Michou were dreamed up to keep children entertained by telling them little stories that make them laugh. Pilou is a 17-year-old boy living in the 1900s with his grandmother Michelle, alias Michou, and his mother, Cunégonde, who likes going out to bars. She loves the company of men. Whenever Pilou is looking for his mother, he knows where to find her.