Because a village inhabited by unwavering Gauls is still resisting the invading hordes.
Exasperated by the situation, Julius Cesar decides to change tactics: because his armies are incapable of imposing themselves by force, Roman civilization itself will seduce these barbarian Gauls. He hence orders luxurious residences, The Mansions of the Gods, destined for Roman families to be built next to he village.