The thrilling story of Edouard, the oldest son of the King of the Simians, who was rejected by his tribe upon birth because he was considered too scrawny. He grows up with his best friend Ian, faraway from his tribe. He's incredibly ingenious: he discovers fire, hunting, modern housing, love... and even hope. A generous type, he wants to share everything, revolutionizes the established order, and, with humor and brilliance, even leads his people toward being real human beings... those who don't eat their fathers.