They have yet to set foot in France, but because it's wartime, Saïd, Abdelkader, Messaoud and Yassir decide to join the French army to free the motherland from the Nazi enemy, like 130,000 other "natives." These heroes, forgotten by history, will triumph in Italy, Provence, and in the Vosges, before finding themselves alone defending a village in Alsace against a German battalion.