A delicate assignment, but with time Alain gradually infiltrates the League, taking advantage of the party's new strategy to broaden its electoral base by shedding its racist image.
Alain goes so far as to seduce the Chief's daughter. From that point on, he becomes the central figure upon whom will be built the party's new political message in the presidential race.