Paris, 1887. In a rapidly evolving society, the duel is the last place where one can defend his honor. Clement Lacaze, the charismatic Master of Arms, and Marie-Rose Astie de Valsayre, an early-day feminist, battle side by side, paying no heed to the threats and dangers that menace them.