In a mythical world, Mune, a small, facetious faun, is made the guardian of the Moon, against his own wishes. His job is to bring along the night and to watch over the world of dreams. But he causes disasters one after the other and provides the guardian of the shadows with an opportunity to steal the Sun. With the assistance of Sohone, the Sun's proud guardian, and fragile Wax, Mune then sets out on an extraordinary quest which will make him a legendary guardian.