A forest fan, Julien is disappointed to be at the seaside for his summer vacation. After all, forests allow us to breathe and protect the climate. But when he meets the kids from a freediving school, he discovers that the ocean is just as important. Together with his new friends, they investigate the causes of river pollution and its consequences for the ocean.