In Madagascar, a large number of children is leaving the school system, mostly for lack of money. They then make small jobs and as they get used to manage alone, the return to school is rare and difficult. But some organizations opt for an alternative education through the arts, to captivate these children and bring them on the way back to school. An investigation led by children of Madagascar around sustainable development goal 4: Education.