Every morning, Aguibou cuts by hand some wood before going to school. Intrigued by the gradual disappearance of natural resources around his village, he decides to investigate. Helped by his friends, he will make intriguing and interesting discoveries. An investigation led by children of Guinea around sustainable development goal 15: Life on land and deforestation.