One evening in Paris, two Indian women from the Kerala region who do not know each other find themselves in the Indian restaurant Sulaimani. Sitting a few meters apart, they observe each other, intrigued by one another. In this miniature Kerala that is the restaurant, the smells, flavors, music, and language all remind them of the India of their past. Each revisits her experience of being uprooted and emancipation during this symbolic trip filled with memories.