1948. Jacques-Yves Cousteau, his wife, and his two sons, live in paradise, in a beautiful house looking out over the Mediterranean Sea. But Cousteau dreams only adventure. Thanks to his invention, an autonomous diving suit that allows him to breathe underwater, he has discovered a new world. Henceforth, he will explore this world. And he's prepared to sacrifice everything to do so.