At Vanel's zoo, there is Rafael, Ludovic and the elegant Mr. Vanel. There is also Philippe, the little monkey, and a very discreet panda, not to mention the Dutch tourists. When Marthe, the young and inexperienced accountant arrives to save the zoo's finances, she has no idea of the strange world she is entering into. That's because Mr. Vanel's zoo is not exactly an ordinary zoo.