This is the story of a man who crossed the Great War like a fury, of a man who will be alternately a seminarist, a sailor, a gunner, a boxer, an infantryman, a captain of regiment, an adventurer, a swindler, an airman, a pimp, drunkard, acrobat, and then, above all a poet.