After the death of her mother, Anne is going to force the house of Augusta Amiel Lapieski, her grandmother about whom she never knew nothing. According to her discoveries, Anne is going to feed her fiction, her vision of Augusta: the writer, the suitcase carrier for the F.L.N ., her secret love, her hidden child, her Algeria. The house puzzle becomes a mental space crossed by the images of this nameless war.