Dug up after twenty five years, 8 millimeter movies give rise to a meditation on the fate of a family and a generation. The Mediterranean Sea is a faction, the story of a couple, a family, which becomes confused with the story of Algeria and France in the 1960s. The glance of Olivier Py is at the same time lucid and nostalgic.