Entracte: a break between two acts. Extracte: maybe a break except fortwo acts, that is, between two movies. Between two movies, there can be a separation or a meeting. A life. In a Parisian apartment, a young foreign film-maker, by restoring a book torn by a liked being, thinks of brief images of the past, of the present and of the future. He extracts them and recomposes them by taking a walk during his young extracte.