Rose de Catherine Meyer-Baud is charming until intrigue. In half an hour, the director follows a young woman to the wild territories of the North (of Australia). We could one moment believe in a travel brochure as the nature is so much striking, the luxuriant vegetation and the surprising fauna. Nevertheless, eventually insinuates itself into the movie as a touch of Rousseau, the writer solitary walker, nevertheless, but even more the homonymous customs officer. Jean Roy, in November 2nd, 2005.