During a session of hypnosis, Marc works on a childhood scene. Memory or imagination? During this walk with his family, while he dashes, inspired, in the construction of a sand castle, the hysteria of his mother, impatient person, tears him away from his project. By means of Doctor Benhaiem, Marc, adult, returns to the beach and finishes his dream.