In the Eastern Pyrenees, Jacqueline, age eighty-five, finds the paths which lead to the peak of Canigou. In this solitary walk, she observes, feels and remembers. The images of her past appear on her body, when the ascension of the mount was a family tradition. She witnesses a memory which little by little seems to infuse the mountain.