Plunged into darkness, to the rhythm of throbbing music, a conductor struggles against his inner demons. A dance between the man and the technology tracking him then ensues. Fraktur is a homage to passion, to the forces which haunt and divide us. It's a danced essay film about mankind and its intimate relationship to the world and the latter's imperatives of representation.