Since the crash of the Martinique-Panama flight of 2005, Rigo, a young man from Martinique, has been suffering from verbal anxiety problems and drifts off into fantasy at the slightest annoyance. On the tenth anniversary of the drama, he nevertheless undertakes a very real trip to the Musée Gauguin in northern Martinique. Without knowing what awaits him.