What does being normal mean? Fifteen-year-old Thomas de Provence has asked himself this question. His adolescence, spent in the swank 16th arrondissement in Paris, is far from the idyllic image we could imagine. Subjected to the eccentricities of a flighty and often absent mother, as time has gone by, he has withdrawn into a state of solitude and deep inner troubles. After yet another violent outburst from her son, Madame de Provence, beside herself, decides to visit the family doctor. In Doctor Javoux's office, fantasy and reality will merge in Thomas's mind.