The industrial town of Fos-sur-Mer and its local population are suffocated by fine particle air pollution generated by the refineries and industries that surround them. These problems have led to a resistance movement fighting for the right to live in a healthy environment. The inhabitants have developed a logic where economy and ecology try to work together. A culture of unity has emerged.