Fied focuses on a single field of a farm in Burgondy (France). During a year and throughout seasonal changes and the agricultural works, this film explores the relationships that exist between this specific grain field and the two brothers who work on it, François and Philippe Camburet.
This audiovisual portrait of the transformation of a field and a landscape during four seasons incorporate the voice of these two farmers that share their perceptions and impressions of a space that they cyclically roam. The field becomes the echo of their relationships towards work and memory and reflects their thoughts and questions.