Gabin is a painter of about fifty who lives only by his paintings. It is his reassurances, his relief, his laughter and his tears, his life. One day, while is outlined his next exhibition, Gabin penetrates into his workshop and discovers that all his work was plundered by a band of vandals. The shock is terrible. Begins then a long road made of wandering and of meetings which will lead him to reconsider his painting desire.