Dissatisfied with his life's lack of harmony, Igor Tututson plays the trumpet in a municipal marching band. But since he's no more than a second-rate musician and that he loves to clown around to amuse Amandine, the bass drum player, he gets kicked out of the band. Igor then succumbs to the melody of honking car horns. Life goes on, he lives with Amandine and becomes a father, but his fanciful passion leads him to the outer fringes of society.