It has been a year since Gilles Tagliani survives with his son in rubble of a deserted Paris subject to the curfew generalized by his inhabitants. Both cross the city in the grip of the guards and of their dogs, the soldiers of the emergency regime in big crisis. Today, their walking takes them to Porte de la Chapelle and its peripheral braces henceforth abandoned by vehicles. They will make un unusual meeting with an old man who waits in a ruined bus shelter, for a bus the network of which is inactive for since ten years.