The Deep End is a fable of anticipation which, thanks to an innovative processing, allows the movie to come out of the screen and to invade the projection room. Here, the world of the work is transposed into that of sport. André is a swimmer. He has to participate in swimming events which will decide on the future of his company. But this world of rivalry in which his daughter, Flo, gets ready to increase, André does not want it any more. Then he will give up, but to dive better.