I chose The Core (Le Giron) as the title of this film because during the editing it suggested to me a journey through the body. Le Giron can be proof of life because it is the center, the place of protection where, in oneself, nothing is certain. In this relationship, I like connecting this idea to the circles of hell which gironi describes in Italian language.