1882, Saint Petersburg. Sasha, a young Russian artistocrat, has always been fascinated by the adventerous life of her grandfather Olukine.
A renowned explorer, he designed a magnificent artic ship, the Davai, but he hasn't returned from his last expedition to conquer the North Pole.