In 1981, Gilles Veyrades disappeared while serving in the military. Convinced that he had not deserted, his mother, Jocelyne, waged a relentless battle to uncover the truth. When other young soldiers began to disappear as well, she faced a wall of silence from the authorities. Years later, advances in forensic science reignite the investigation, but the truth remains incomplete. Loosely based on the case of the missing soldiers of Mourmelon.