While they have to go back on stage to deliver the second performance of Maupassant’s Revenge, two young actors wonder about the subject of the play, and the harmful impact it could have on the rest of their careers. Louis wants to give up. Lola is convinced that they can still catch the shot. When the director interferes in their argument, the debate shifts and strangely merges with the replicas of the original piece.