In the streets of Algiers, jacaranda trees bloom like shards of memory. Following in the footsteps of his father, Ameziane, a writer haunted by these purple trees, Hassen Ferhani (VdR Atelier 2022, Afric Hotel VdR 2011 and Tarzan, Don Quichotte et nous VdR 2013) explores the city, legacy and love. A rich and intimate quest in which writing, filming or choosing beauty become acts of resistance.