Shortly before Christmas 1973, the crew of Skylab, NASA’s first space station, went on strike. Based on transcripts of exchanges with the control centre on Earth, Graeme Arnfield reconstructs this episode, obscured by the heroic narrative of space adventure, in real time and paints an iconoclastic portrait of the astronaut asoverworked labourer.