Defying the conservative forces in her community, Judge Khatoon establishes the first female Islamic court in Mumbai. Women come forward to denounce the violence they face and seek justice, challenging and overturning the existing power dynamics. Sophie Schrago, sitting in a corner of the tiny office, witnesses these cases which resonate with the lives of many other women.