On 3 March 2019, Julie Douib was murdered by her ex-husband in Corsica. It was a predictable femicide – the man was already known to be dangerous. Why was this murder not prevented? Beyond this particular case, #SainteJulie reveals the mechanisms of everyday misogyny at work in society. A comprehensive investigation, conducted with intelligence and great sensitivity.