Didier works on a cattle farm. Deaf from birth, he lives alone in an isolated house in the countryside. Since the death of his brother and only companion, Claude, he has taken refuge in his work. While the farm experiences a health crisis, Didier is driven by a critical need: to reinvent his language, to make himself understood and to transform his disability into a strength.