FATHERLAND centres on the relationship between the Nobel Prize-winning writer Thomas Mann and his daughter Erika, actress, writer and rally driver. In the summer of 1949, at the height of the Cold War, father and daughter embark on a challenging and emotional road trip in a black Buick taking them across a Germany in ruins – from US dominated Frankfurt to Soviet controlled Weimar. Returning home after sixteen years of exile in the US, Thomas Mann has to face not only a divided fatherland, but also deep fracture within his own family.