Miriam, Holocaust survivor, returns to Birkenau to deal with the traces of her past. She crosses paths with a young photographer who dogs her footsteps.
Oskar is German, the grandson of an SS colonel. Despite the horror of Myriam’s past and Oskar’s guilt, an unlikely friendship develops between the two.
A reflection on memory and forgetting, reconciliation and hope, the film is inspired by its director’s own life.