Lola, is a 1961 film, the debut film directed by Jacques Demy as a tribute to director Max Ophüls and is described by Demy as a "musical without music". Anouk Aimée starred in the title role. The film was restored and re-released by Demy's widow, French filmmaker Agnès Varda.